کشور ایران در ﻧﻴﻢ ﮐﺮﻩ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﮔﺮﻣﯽ واقع شده است. ما در ایران با فاصله کمی می توانیم از کویر مرکزی و به جنگل های شمالی سفر کنیم. اگر علاقه مند به زیبایی دریا هستید، می توانید به شمال ایران و یا خلیج فارس سفر کنید. اگر علاقه مند به معماری کویری هستید میتوانید از یزد، کرمان، فارس دیدن نمائید.گام رویایی تو در این مطلب سعی دارند چند جاذبه توریستی مناسب برای تور طبیعت گردی در ایران به شما معرفی کند، با ما همراه شوید:

1 سوباتان

سوباتان، طبیعت بکر که سختی دسترسی برای عموم گردشگران کمتر شناخته شده است. ییلاق سوباتان به جرات یکی از زیباترین نقاط طبیعت ایران است که در ارتفاعات تالش قرار دارد. بهترین زمان سفر به منطقه سوباتان در خرداد ماه می باشد. شما می توانید از منطقه جنوب غربی و از دریاچه نئور راهپیمایی در منطقه زیبای سوباتان داشته باشید.

2 باداب سورت

اگر علاقه مند هست که در تعطیلات آخر هفته به طبیعت گردی بپردازید می توانید از باداب سورت دیدن نمائید. چشمه‌های باداب سورت در به همراه کوه دماوند و سرو ابرکوه جزو سه اثر طبیعی ملی ایران است. باداب سورت در منطقه چهاردانگه ساری قرار دارد و با رنگ بندی رسوبات آب شور به رنگ نارنجی و قرمز زیبایی خاصی دارد. چشمه های باداب سورت بعد از پامو کاله در ترکیه دومین چشمه آب شور جهان با ساختار جالب مطبق و رنگین است.

3 جواهردشت

به عروس دشت های ایران جواهر دشت سفر کنید. جواهر دشت در 26 کیلومتری منطقه سیاهکلرود قرار دارد. مطمئن باشید با سفر به منطقه زیبای جواهر دشت زمان متوقف خواهد شد و شما بر فراز ابرها قدم خواهید زد. ترکیبی زیبا و خارق العاده از کوه، ابر و جنگل به همراه هوای پاک، مناظر بکر و پیاده روی در کوهپایه سماموس برای هر گردشگری که به منطقه سیاهکل رود سفر می کند کافی است.

4 گردنه حیران

به راستی که اسم گردنه حیران را به بهترین نحوه انتخاب کرده اند. بوی باران و نسیم خنک و طبیعت بکر کافیست تا بهشت را در زمین تداعی کند. گردنه حیران ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان آستارا و در مسیر ارتباطی آستارا به اردبیل، گذرگاهی شگفت انگیز قرار دارد. جنگل های انبوه سرسبز و دره ای زیبا و روستاهای حاجی امیر بالا و حاجی امیر بالا می تواند برای طبیعت گردان بهترین مقصد گردشگری در ایران باشد.

5 چابهار

یکی از زیباترین بندرهای ایران، بندر چابهار هست. چابهار تنها بندر ایران اسیت که به اقیانوس راه دارد. وجهه تسمیه چابهار یا چهار بهار به دلیل آن است که در تمامی فصول سال آب و هوای معتدل بر منطقه حاکم است. از جمله جاذبه های گردشگری در تور چابهار می توان به جنگل حرا، سواحل سنگی، انجیر معابد وکوههای مریخی اشاره کرد.

6 اورامان

هر ایرانی باید حداقل یک بار به اورامان (اورامانات) سفر داشته باشد. منطقه اورمان در ماسوله کردستان و مهد زرتشت در ایران می باشد که در مرز ایران و عراق قرار دارد. دره های زیبا با رودخانه های پرآب، مناظر بدیع، معماری روستایی پلکانی و زبان کهن اورمانی که زبان اوستاست می توانید دلایل خوبی برای انتخاب تور کردستان و سفر به اورمانات باشد. در سفر به اورمان بازدید از مریوان و دریاچه زریوار را فراموش نکنید.

7 کویر لوت و کلوت ها

به گرم ترین نطقه جهان سفر کنید. برای سفر به گرم ترین نطقه دنیا کافی است راهی کویر مرکزی ایران شوید. جایی که ماسه های روان، کویر شهداد، کلوت ها زیبا، بلند ترین هرم های شنی در دنیا، تپه های رسی، زیبایی حیرت اوری را برای گردشگران ایجاد می کند. از کلوت ها توسط مجله نشنال جئوگرافی بعنوان چهارمین منطقه دیدنی روی کره زمین نام برده شده است.

8 قشم

برای دیدن بزرگ ترین جزیره دنیا کافیس است تور جزیره قشم را انتخاب کنید. جزیره قشم واقع در تنگه هرمز، قشم می تواند بیشتر از یک ماه از وقت سفر شما به خود اختصاص دهد. تصور آن را داشته باشید که با قدم زدن در جزیره قشم شما بی همتا ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری دنیا را خواهید دید. از جمله جاذبه های گردشگری قشم می توان به غار نمک، دره ستارگان، جنگل حرا، انجیر معابد، سدهای دوره ساسانیان و سواحل زیبا از دیدنی های مختص این جزیره است.

9 سرو ابر کوه

اگر می خواهید قدیمی ترین موجود زنده دنیا که مارکوپولو او را دیده است مشاهده کنید به تور یزد را انتخاب کنید و به شهر ابرکوه سفر کنید. درخت سرو ابرکوه که در شهر ابرکوه واقع در استان یزد قرار دارد به روایتی پیرترین موجود زنده دنیاست و گردشگران داخلی و خارجی زیادی جهت بازدید از آن به این منطقه مراجعه می کنند. شهر ابرکوه به دلیل آنکه یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های ایران در منطقه یزد بوده است آثار تاریخی بسیاری در خود جای داده است. قلعه خسروآباد، قلعه رباط ابرکوه، خانه صولت (موزه مردم شناسی) از جمله معروف ترین جاذبه گردشگری ابرکوه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *