نحوه صحیح سفر های خارجی


چند نکته که در سفرهای خارجی باید بدانیم

 

با توجه به هزینه بالای درمان در خارج از کشور؛توصیه می گردد از تسهیلات مربوط به بیمه مسافر استفاده نمایید. هر چند که بیمه های موجود تنها برای موارد پیش بینی نشده بوده و نمی توان از تسهیلات ان برای درمان بیماری های خاص بهره برد


چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی ؛مراتب را سریعأ به سفارت یا نزدیکترین سرکنسوگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری نمایید.


اتباع جمهوری اسلامی ایران باید توجه داشته باشند که در زمان حضور در یک کشور خارجی تحت حاکمیت قوانین کیفری و مدنی ان کشور خواهند بود ؛در نتیجه تبعات هرگونه عمل خلاف قانون در کشور متوقف فیه بر عهده فرد بوده و چه بسا از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز در داخل کشور موجب تعقیب فرد باشد.


عمومأ در کشور ها عکس برداری از مناطق دولتی ؛ نظامی ؛امنیتی و در برخی از اماکن مذهبی و فرهنگی ممنوع بوده و منجر به بازداشت و پرداخت جریمه خواهد گردید ؛بنابراین لازم است پیش از عکس برداری از اماکن قبلأ با مسئولین امنیتی ان اماکن هماهنگی نموده و از انها اجازه بگیرید.


- چنانچه دچار حوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید ؛ضروری است قبل از هر کار موضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافت نمایید بدیهی است گزارش رسمی پلیس ؛به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهادهای مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمایید.


چنانچه دارای بیماری خاصی هستید قبل از مسافرت ضمن مشورت با پزشک خود ؛خلاصه پرونده مربوط به بیماری خود را به همراه داشته باشید.
با توجه به اینکه مصرف برخی از دوره ها در بعضی از کشورها ممنوع می باشد ؛ضروری است در صورت مصرف داروهای خاص گواهی پزشک را به همراه داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *